Όταν
υπάρχουν διάθεση και μεράκι, όλα μπορούν να γίνουν σε ένα δημόσιο
σχολείο. Αυτό αποδεικνύει το 2ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, στο
οποίο η συνεργασία των μαθητών και των καθηγητών απέδωσε καρπούς,
κυρίως σε πολιτιστικό επίπεδο.
Της Φιλομήλας Δημολαϊδου
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μαθητές παρατούν τα μαθήματα.
Κάθε άλλο. Ομάδα, αποτελούμενη από τους μαθητές Ε. Κούλα, Σ. Αλεξάκη,
Σ. Μαρτίνη-Γιαννούλα και Α. Ζαχαράκη, υπό την εποπτεία της καθηγήτριας
Μαρίας Σουρνάκη, αξιοποίησε την υπηρεσία calendar της Google,
προκειμένου να ειδοποιεί μέσω sms τους μαθητές για προθεσμίες που τους
αφορούν, όπως, για παράδειγμα, για προειδοποιημένα διαγωνίσματα και
τεστ. Την εργασία τους την ανακοίνωσαν στο πρόσφατο 1ο Μαθητικό
Συνέδριο Πληροφορικής. Η εφαρμογή θα γίνει πιλοτικά σε μαθητές της ΒΆ
λυκείου, ενώ από την επόμενη χρονιά οι μαθητές φιλοδοξούν να επεκταθεί
σε όλο το σχολείο. “Κάποιοι μαθητές μπορεί να χάσουν μαθήματα και να μη
γνωρίζουν πότε θα γράψουμε διαγώνισμα. Με αυτόν τον τρόπο
σιγουρευόμαστε ότι κανείς δεν θα ξεχάσει την ημέρα. Μάλιστα, μπορείς να
ρυθμίσεις την εφαρμογή, ώστε να σε ειδοποιεί πριν από λίγες μέρες”,
ανέφεραν οι μαθητές, οι οποίοι δεν έχουν σκοπό να ασχοληθούν
επαγγελματικά με την πληροφορική.
ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ CD
Η μαθήτρια της ΒΆ λυκείου Χριστίνα-Εριφύλη Τσίτσιου έχει
ένα πάθος, την ποίηση. Αυτό της χάρισε φέτος δύο βραβεία: το πρώτο στο
μαθητικό διαγωνισμό του Συνδέσμου Εκδοτών Βορείου Ελλάδος και το τρίτο
της Ένωσης Συγγραφέων και Λογοτεχνών Ευρώπης (διαγωνισμός στο πλαίσιο
νομού). Μέχρι στιγμής έχει γράψει δώδεκα ποιήματα κι ένα διήγημα, ενώ η
συλλογή της αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. “Η ποίηση εκφράζει
τα συναισθήματά μου. Μου αρέσει να διαβάζω τα ποιήματά μου και να
θυμάμαι πώς ήμουν όταν τα έγραφα”, ανέφερε η Χριστίνα-Εριφύλη.
Μια ομάδα μαθητών που αγαπά τη μουσική, μαζί με τον καθηγητή
Θεολογίας Βασίλη Φανάρα (σ.σ. δεν υπάρχει καθηγητής Μουσικής), έφτιαξαν
τη μαγιά για τη δημιουργία του cd “Πειραματικές νότες: Μουσικά
ακούσματα για μνήμες που δεν θα σβήσουν ποτέ…”. Όπως αναφέρουν οι
συντελεστές, ξόδεψαν πολλές ώρες από τον προσωπικό τους χρόνο για τη
δημιουργία του cd αλλά τους κρατούσαν η τρέλα και το μεράκι. “Η μουσική
και η συγκεκριμένη ηχογράφηση υπήρξαν για όλους μας μια διέξοδος
δημιουργική και, συγχρόνως, ο καλύτερος τρόπος για να χαράξουμε στη
μνήμη μας με ανεξίτηλα χρώματα στιγμές από τη σχολική μας ζωή”, τονίζει
προλογίζοντας το μουσικό έργο η μαθήτρια Χρύσα Μπουρμέτσικα, η οποία
διηύθυνε τη χορωδία και την ορχήστρα. Δεν θέλει, ωστόσο, να ασχοληθεί
επαγγελματικά με τη μουσική, καθώς, όπως λέει, “αν κάνω το χόμπι μου
επάγγελμα, θα χαθεί η μαγεία”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία του cd, στο οποίο
συμμετείχαν οι παρακάτω μαθητές, δεν υπήρξε καμία οικονομική
υποστήριξη: Χορωδία: Δ. Θεοχαρίδου, Κ. Μουλαρά, Ε. Σαρηγιάννη, Λ.
Σιμώτα-Ελ Τζαγιούσι, Β. Πάσχου, Κ. Στύλου, Σ. Τσαλούμη, Α. Μπαξέ, Κ.
Μήτση, Β. Σαββίδου, Α. Σεβρικόζη, Λ.Ε. Κουκουλή, Φ. Καραγιάννη, Χ.
Δημητρίου, Τ. Γκαντίδης, Ε. Χρυσοπούλου. Ορχήστρα: Β. Μπίκια, Χ.
Μπάμπαλας, Θ. Παπαδόπουλος, Δ. Αντωνόπουλος, Π. Μαραγκός, Σ.Ε. Κώττη,
Χ. Μπουρμέτσικα, Α. Χάιδος, Α. Σαραφόπουλος.
"Ξύπνα Βασίλη" και άλλες επιτυχίες
Με αυτό το έργο του Δημήτρη Ψαθά η θεατρική ομάδα
του σχολείου συμμετείχε στους πρόσφατους μαθητικούς καλλιτεχνικούς
αγώνες. “Στα ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν καθηγητές που ασχολούνται με το
θέατρο, ειδικές αίθουσες για να γίνονται οι πρόβες και χρήματα για τα
σκηνικά και τα κουστούμια. Εμείς βγάλαμε τις πρόβες με μεγάλη πίεση,
ωστόσο μας άρεσε το αποτέλεσμα”, ανέφεραν, μεταξύ άλλων, οι μαθητές.
Στη θεατρική ομάδα έλαβαν μέρος, εκτός από τον καθηγητή Β. Φανάρα και
τη μαθήτρια-σκηνοθέτρια, Μάγδα Σατραζάνη, οι μαθητές: Α. Μπαρσάκη, Λ.
Πελτέκης, Λ. Σιμώτα-Ελ Τζαγιούσι, Β. Μπίκια, Β. Σταγκίκας, Η. Σαμούρης,
Κ. Μπατζή, Κ. Ματζαβέλας, Ε. Σαρηγιάννη, Κ. Μουλαρά, Α. Σαρρής, Κ.
Νίκογλου, Χ. Μητράκας, Ν. Πετρίδου, Ρ. Σαλάτι, Ε. Παυλίδου, Ε.
Μπάντιου, Α. Μωραΐτη, Μ. Μιχαηλίδου, Μ. Τζιόλα, Κ. Τυροβούζη, Δ.
Μαυρατζάς, Ν. Μουρατίδου, Μ. Μήτσου. Εκτός των άλλων, οι μαθητές του
2ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης συμμετέχουν σε διάφορα
προγράμματα (¶νοιξη της Ευρώπης, Euro Comics, Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ
για τους πρόσφυγες), καθώς και στα Μοντέλα των Ηνωμένων Εθνών. “Είναι
γεγονός ότι από την ίδρυσή του το 2ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
πρωτοστατεί σε επιτυχίες και διακρίσεις. Στη σημερινή εποχή της γνώσης,
τέτοιες επιτυχίες και διακρίσεις όλους εμάς, τους συντελεστές της
εκπαίδευσης, μας γεμίζουν χαρά και υπερηφάνεια”, σημείωσε ο διευθυντής
του σχολείου Ελευθέριος Βέτσιος, προσθέτοντας ότι το εκπαιδευτικό μας
σύστημα έχει πάντοτε ανάγκη από εκπαιδευτικούς που να διδάσκουν στα
παιδιά ότι με την υπομονή και την επιμονή στο στίβο της μάθησης και της
παιδείας μπορούν να διευρύνουν τις προοπτικές της μελλοντικής τους
εξέλιξης.
|