Αρχική σελίδα
Ιστορικό του σχολείου
Ο στόχος μας
ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΟΙ-ΧΗΜΙΚΟΙ-ΒΙΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΩΝ
ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ11 ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ
ΠΕ13 ΝΟΜΙΚΟΙ
ΠΕ19 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ
Εργαστήρια
Τμήμα Β1
Τμήμα Β2
Τμήμα Γ1
Τμήμα Γ2
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007-Γ1
2007-Γ2
2008- Γ1
2008- Γ2
2009- Γ1
2009- Γ2
2010 (Γ2)
2010 (Γ1)
2011 (Γ1)
2011 (Γ2)
Χορωδία-Ορχήστρα 2007-08
Ομάδα Κινηματογράφου
Καλλιτεχνικοί αγώνες 2008
Ποιήματα της Εριφίλης Τσίτσου Α2
ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ 2008
ΟΜΑΔΑ ΣΚΑΚΙ
EΚΔΡΟΜΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΑΣΤΟΡΙΑ 2008 Α' ΛΥΚΕΙΟΥ -ΝΕ0-
ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α.Π.Θ. 80 ΧΡΟΝΙΑ
ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-νεο-
Εκπαιδευτικά Ταξίδια
-Εναρκτήρια Ομιλία Δ/ντη 18/2/2008
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2008
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2009
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 2010
-Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών - M.U.N.
-M.U.N. 2007
-3rd A.C.M.U.N. 2008
-Aristotelio College M.U.N.
7ο MUN
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΣΤΩ
Δημοσιεύματα στον Τύπο για το Σχολείο
Προεδρείο
Καταστατικό Συλλόγου
Ιστορικό του Συλλόγου
Ανακοινώσεις
νεα ανακοινωση
Πώς θα μας βρείτε
Εξωτερικές Συνδέσεις-LINKS
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
 

2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τηρώ τις υποχρεώσεις μου, για να διασφαλίσω τα δικαιώματά μου

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε  το σύνολο των όρων και των κανόνων που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία του σχολείου. Οι συνθήκες λειτουργίας του θα πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της Σχολικής Κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.                                       

Στο πλαίσιο αυτό ο όρος σχολική πειθαρχία αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου. Η Σχολική Κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με το πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας. Η δημοκρατική οργάνωση της Σχολικής Κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας.

Μεγάλη σημασία στη σχολική ζωή έχει ο δημοκρατικός διάλογος και οι κανόνες του. Η αναγνώριση των ρόλων, η δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων με σεβασμό και χωρίς εντάσεις είναι βασικός στόχος της σχολικής αγωγής, Η δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά είναι στοιχεία  απαραίτητα για την κοινωνική  αποστολή του σχολείου.

 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

  Οι σχέσεις καθηγητών και μαθητών είναι αναγκαίο να διέπονται από αλληλοσεβασμό και αλληλοκατανόηση.   Τα πάσης φύσεως παράπονα επιλύονται με πνεύμα συνεργασίας και αλληλοκατανόησης ανάμεσα στη Διεύθυνση του Σχολείου, το Σύλλογο Καθηγητών και τις Μαθητικές Κοινότητες.

► Ως απαραίτητες προϋποθέσεις της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και της αρμονικής συνεργασίας μεταξύ των μελών της Σχολικής Κοινότητας νοούνται η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά και σε όλους τους χώρους του σχολείου. Οι ακρότητες, η απειθαρχία, η ανυπακοή και γενικά η συμπεριφορά του είδους αυτού τόσο στις ενδοσχολικές όσο και στις εξωσχολικές δραστηριότητες είναι απαράδεκτη και αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση.

► Η φοίτηση των μαθητών επιβάλλεται να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι μαθητές, δηλαδή, υποχρεούνται να παρακολουθούν όλο το ημερήσιο πρόγραμμα. Κάθε αδικαιολόγητη απουσία αναφέρεται από το διδάσκοντα καθηγητή στην Διεύθυνση του σχολείου, διερευνάται και αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση, αφού ενημερωθεί και ο κηδεμόνας του μαθητή.

  ► Το κουδούνι χτυπάει στις 8.10 και τα μαθήματα αρχίζουν μετά την πρωινή προσευχή και τις σχετικές ανακοινώσεις. Μετά τον καθηγητή  κανείς μαθητής δε γίνεται δεκτός στην τάξη. Όσοι καθυστερούν παρουσιάζονται στη Διεύθυνση του σχολείου και παίρνουν απουσία. Μαθητής που κατά την διάρκεια του μήνα έχει έρθει πάνω από 3 φορές καθυστερημένα κατά την 1η ώρα ελέγχεται πειθαρχικά και εφαρμόζονται οι σχετικές νομοθετικές διατάξεις.

 Καθυστερημένη προσέλευση μαθητή σε ενδιάμεσες ώρες δεν επιτρέπεται Ο μαθητής που για οποιοδήποτε λόγο δεν προσήλθε έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας παρουσιάζεται στη Διεύθυνση του Σχολείου και εκθέτει το λόγο της αργοπορίας του . Η Διεύθυνση του Σχολείου, αν κρίνει σκόπιμο, ειδοποιεί τον κηδεμόνα του μαθητή. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο μαθητής μπορεί να γίνει δεκτός, κατά την κρίση του διδάσκοντος, αλλά πάντα με καταχώριση της καθυστέρησης στο απουσιολόγιο. Μαθητής που δεν γίνεται δεκτός παίρνει αδικαιολόγητη απουσία. Αν αυτό επαναληφθεί τρεις (3) φορές παραπέ­μπεται στη Διεύθυνση η οποία εφαρμόζει τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις.  

   Αυθαίρετες απουσίες από ενδιάμεσες ώρες είναι αδικαιολόγητες και ελέγχονται πειθαρχικά με αυστηρή ποινή . Αν η αυθαίρετη απουσία γίνει σε ώρα που η τάξη γράφει διαγώνισμα ή τεστ, ο μαθητής που απουσιάζει αυθαίρετα βαθμολογείται με μονάδα.

Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για όλους, εκτός αν κάποιος έχει απαλλαγή (Γυμναστική, Θρησκευτικά). Μαθητής ο οποίος παρενοχλεί το μάθημα και δεν συμμορφώνεται με τις συστάσεις του καθηγητή, αποβάλλεται από το μάθημα και χρεώνεται με αδικαιολόγητη απουσία. Μαθητής που αποβάλλεται απΆ την αίθουσα γράφεται στο ποινολόγιο και απασχολείται από τον Διευθυντή. Αν αυτό επαναληφθεί τρεις (3) φορές εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις. Σε περίπτωση που το φαινόμενο αυτό επαναληφθεί τρεις (3) φορές παραπέμπεται στο Σύλλογο των Καθηγητών. Σε κάθε περί­πτωση ενημερώνονται οι γονείς του.

► Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ορίζονται οι επιμελητές (ανά εβδομάδα)  από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Έργο των επιμελητών είναι να παραμένουν μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, να ανοίγουν τα παράθυρα, να καθαρίζουν τον πίνακα. Επίσης είναι υπεύθυνοι για τη φύλαξη των προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών τους. Τέλος, υποχρεούνται να αναφέρουν το οποιοδήποτε πρόβλημα στον εφημερεύοντα καθηγητή.

   Στα διαλείμματα οι μαθητές οφείλουν να αποχωρούν από τις αίθουσες και από τους διαδρόμους του σχολείου και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών. Σε ημέρες που οι κλιματολογικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, οι μαθητές μπορούν να παραμένουν στους διαδρόμους του σχολείου, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα.

   Οι μαθητές, μόλις χτυπήσει το κουδούνι, επανέρχονται αμέσως στην αίθουσα διδασκαλίας και σε περίπτωση που αλλάζουν αίθουσα, φροντίζουν να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα  βιβλία. Αυτονόητα είναι ότι εισέρχονται έγκαιρα στις αίθουσες, τόσο κατά την έναρξη του ημερήσιου προγράμματος όσο και στις ενδιάμεσες ώρες, οπωσδήποτε πριν από την είσοδο του καθηγητή. Γενικά δεν επιτρέπεται η διακοπή του μαθήματος από μαθητές, είτε επειδή είναι αργοπορημένοι ή για άλλο λόγο. Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις και με σημείωμα της Διεύθυνσης μπορεί να εισέλθει μαθητής στην αίθουσα κατά την ώρα του μαθήματος.

   Η απομάκρυνση των μαθητών από το χώρο του σχολείου σε ώρα λειτουργίας του, επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις  (λόγοι υγείας ή άλλοι σοβαροί λόγοι). Η Διεύθυνση του σχολείου ενημερώνεται πάντα για την απομάκρυνση  των μαθητών, με την σειρά της ενημερώνει το γονέα ή κηδεμόνα και χορηγεί ενυπόγραφο σημείωμα.

   Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο υποχρεούται, καθΆ όλη την διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας.

   Το κάπνισμα απαγορεύεται ρητά σε όλους τους χώρους του σχολείου όπως προβλέπει ο νόμος.

   Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών . Οι μαθητές οφείλουν να το χρησιμοποιούν με σεβασμό και ευθύνη. Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η κακή χρήση ή η κάθε είδους καταστροφική επέμβαση στο βιβλίο.

   Ο σχολικός χώρος και ό,τι εμπεριέχεται σε αυτόν είναι περιουσία όλων μας. Γι αυτό η προστασία του διασφαλίζεται με τη συλλογική ευθύνη όλων των μελών της Σχολικής Κοινότητας. Επομένως, οι φθορές, οι ζημιές στις αίθουσες, στα θρανία, στο γυμναστήριο, στα εργαστήρια, στους χώρους υγιεινής και στην αυλή του σχολείου, καθώς και η κακή χρήση εποπτικών μέσων θεωρούνται απαράδεκτες.

   Η ευθύνη της καθαριότητας όλων των χώρων του σχολείου είναι συλλογική για τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας.

     Η κόσμια και ευπρεπής εμφάνιση των μαθητών είναι απαραίτητη, εφόσον το σχολείο είναι χώρος εργασίας και μάθησης. Διατηρώντας όλοι το δικαίωμα στην προσωπική αισθητική , σεβόμαστε τις ατομικές επιλογές αλλά αποφεύγουμε τις ακρότητες.

   Η συνύπαρξή των μαθητών του Λυκείου στον αύλειο χώρο με μικρότερους μαθητές απαιτεί αλληλοσεβασμό και συναίσθηση ευθύνης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται οι μαθητές του Λυκείου να παρενοχλούν τους  μαθητές των άλλων συστεγαζόμενων σχολείων.

   Η Σχολική Κοινότητα φέρει συλλογική την ευθύνη της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της. Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Καθηγητών  έχει την πρόθεση να χρησιμοποιήσει ως έσχατη επιλογή την κατασταλτική αντιμετώπισή συμπεριφορών που παραβαίνουν τον Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου. Οφείλουν όμως να καταφύγουν και σΆ αυτήν όταν αποβαίνουν άκαρπα άλλα παιδαγωγικά μέσα.

 

    Η  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ    Ο ΣΥΛ. ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  Ο ΣΥΛ. ΓΟΝΕΩΝ    ΕΚΠΡ.ΜΑΘΗΤΩΝ

 

 

2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, Κριεζώτου 2, Τ.Κ. 54645, τηλ. 2310 854440