Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου σχολικού έτους 2018-2019

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων συζήτησαν σε Παιδαγωγική Συνεδρίαση τον Προγραμματισμό Εκπαιδευτικού Έργου σχολικού έτους 2018-19 και  συγκρότησαν Ομάδες Εργασίας, οι οποίες αναλαμβάνουν  την υλοποίησή του,  ως εξής:

Α. Ομάδα Πρόληψης Ενδοσχολικού Εκφοβισμού

(Εκπαιδευτικοί: Α. Μπιτσάνη, Ι. Κωφού, Ε. Γεωργαλής, Α. Πλιάκα, Μ. Τζώρτζης)

Στόχοι

Ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα ενδοσχολικού εκφοβισμού

Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Ενημέρωση πολιτών για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης ενδοσχολικού εκφοβισμού

Προγραμματισμός Δράσεων:

Δημιουργία ομάδας μαθητών

Παραγωγή ενημερωτικού/διαφημιστικού φυλλαδίου και διανομή σε πολίτες για ευαισθητοποίηση και ενημέρωση

Εκτύπωση T-shirt με logo του σχολείου και slogan

Β. Ομάδα ευρωπαϊκών προγραμμάτων

(Εκπαιδευτικοί: Ε. Χριστοφορίδου, Ι. Κωφού, Μ. Εφραιμίδου, Α. Αρβανιτίδης)

Προγραμματιζόμενες  Δράσεις:

  1. Επίσκεψη Ομάδας μαθητών στο ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ CERN στην Ελβετία, στις 2 Μαΐου 2019, αφού προηγηθεί εκπόνηση έρευνας από τους μαθητές για τη θεωρία των σωματιδίων και θεμάτων Φυσικής που άπτονται του Ερευνητικού πεδίου του Ινστιτούτου CERN.
  2. Αδελφοποίηση με σχολείο του εξωτερικού/Κύπρου

Στόχοι

Ανταλλαγή εκπαιδευτικών πρακτικών/καινοτόμων εφαρμογών

Ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων των 2 χωρών

Ενημέρωση των μαθητών για τον επιταχυντή αδρονίων (αιχμή του δόρατος στη Φυσική)

Επαφή με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της Φυσικής

  • Συμμετοχή στο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών

 Στόχοι

Χρήση της αγγλικής ως γλώσσας διπλωματίας

Καλλιέργεια της διαπραγματευτικής ικανότητας

Εξάσκηση στην έρευνα

Γνωριμία με την πολιτική διαφόρων χωρών

Λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλήματος

Ανάπτυξη συνεργασιών και ευρωπαϊκής κουλτούρας.

Διάνοιξη πνευματικών οριζόντων. 

Ανταλλαγή εκπαιδευτικών πρακτικών/καινοτόμων εφαρμογών

Ανάδειξη της πολιτισμική μας κληρονομιάς στον κοινό μας ευρωπαϊκό πολιτισμό

Γ. Ομάδα Επιστήμης και Καινοτομίας

(Εκπαιδευτικοί: Β. Γαβριηλίδου, Ε. Χριστοφορίδου, Α. Αρβανιτίδης, Α. Σκουρκέας, Ε. Γεωργαλής, Ι. Κωφού)

 Προγραμματισμός Δράσεων:

  1. Συμμετοχή στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς
  2. Βιολογίας, Φυσικής, Χημείας,
  3. Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών EUSO
  4. Μαθηματικών

Στόχοι:

Οι Διαγωνισμοί αυτοί στόχο έχουν την τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις αναφερθείσες επιστήμες, την προετοιμασία τους σε ευρύτερες των αναλυτικών προγραμμάτων θεματικές και τη συμμετοχή και εξοικείωσή τους με  ένα περιβάλλον άμιλλας ευρύτερο του σχολείου τους, με θέματα αυξημένης δυσκολίας.  Απώτερος στόχος ακόμη είναι η  επιλογή  ομάδας μαθητών–και των αναπληρωτών τους για τη συγκρότηση των Ελληνικών Ομάδων συμμετοχής στις Διεθνείς Ολυμπιάδεςκάθε χρόνο.

  • Διαγωνισμός Στατιστικής
  • Πρόγραμμα στη ΔΕΘ (13/09/2018) στο περίπτερο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
  • Logic game
  • Μαθηματική Εβδομάδα
  • Διαγωνισμός Ρομποτικής  (επαφή των μαθητών με τη φιλοσοφία STEM, και εξοικείωσή με τις τεχνολογίες αιχμής και τον προγραμματισμό).
  • Επίσκεψη στην ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΠΘ, στο Εργαστήριο Συγκριτικής Ανατομίας και Ιστολογίας-Φυσιολογίας.
  • Ενημέρωση μαθητών της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών μετά από πρόσκληση ειδικού Επιστήμονα για τη Μεσογειακή Αναιμία.
  • Επίσκεψη Ομάδας μαθητών σε εγκαταστάσεις εταιρείας κινητής τηλεφωνίας για να γνωρίσουν τις συνθήκες και τα περιβάλλοντα εργασίας στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, καθώς και τις βασικές αρχές λειτουργίας των συστημάτων κινητής τηλεφωνίας..
  • Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης σε συνεργασία με σχολείο της βόρειας Ευρώπης.
  • Δημιουργία δικτύου εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας από διάφορες βαθμίδες, με θέμα «Η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων στη συνεργασία των εκπαιδευτικών, τη μάθηση και την αξιολόγηση των μαθητών»

Αξιοποίηση του Facebook για τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, την ανταλλαγή ιδεών και τη δημιουργία του μαθησιακού υλικού και των εργαλείων αξιολόγησης

Δημιουργία blog από ομάδες μαθητών που θα χρησιμεύει ως ημερολόγιο για τη διερεύνηση του θέματος των φυσικών καταστροφών, τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης ανάλογα με το επίπεδό τους.

Αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης με συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. περιεχόμενο, γλώσσα, γραμματική κλπ.)

Στόχοι

-Να διερευνηθεί αν η συνεργασία των εκπαιδευτικών και η ανταλλαγή καλών πρακτικών μπορεί να ενισχυθεί από τη χρήση των κοινωνικών δικτύων

-Να διερευνηθεί αν ένα ψηφιακό εργαλείο μπορεί να διευκολύνει τη συνεργασία των μαθητών σε ένα κοινωνικό θέμα

-Να διαπιστωθεί αν τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά σε μία μέθοδο εναλλακτικής αξιολόγησης

Δ. Ομάδα Πολιτισμού και Αθλητισμού

Στόχοι

Εμπλουτισμός της σχολικής ζωής με δράσεις που βοηθούν τους μαθητές να αναδείξουν τις δεξιότητες και τις δημιουργικές τους ικανότητες

Προώθηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, της γνώσης της πόλης και της τοπικής ιστορίας 

Εξωστρέφεια και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Προγραμματισμός Δράσεων:

Σχολικές Γιορτές:

  • 26η Οκτωβρίου
  • 17η Νοεμβρίου
  • 25η Μαρτίου

Οργάνωση και προετοιμασία με ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών με στόχο  τη γνώση της ιστορίας  αλλά και την ανάδειξη του νοήματος και των μηνυμάτων  που αναδεικνύονται από κορυφαίες στιγμές της ελληνικής ιστορίας. 

1.Επισκέψεις σε Μουσεία:

Προγραμματισμένες επισκέψεις σε Μουσεία της πόλης μας ( ανάλογα με τις εκθέσεις και τα προτεινόμενα από αυτά εκπαιδευτικά προγράμματα)

«Μυθιστορίες – ιστορίες»: τα εκθέματα των μουσείων με μια διαφορετική ματιά (αξιοποίηση της εμπειρίας από τη συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα κατά την περσινή σχολική χρονιά)

2.Εκπαιδευτικοί  Περίπατοι

 Γνωριμία των μαθητών με την τοπική ιστορία και εξοικείωση  με την πόλη  και την πολιτισμική της παράδοση (Συνεργασία με το Μουσείο Σχολικής Ζωής)

3.Διοργάνωση Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής

Διοργάνωση από το 2ο Πειραματικό Λύκειο Διαγωνισμού Διηγήματος, Ποίησης και Θεατρικού Μονόπρακτου για 4η συνεχή χρονιά με συμμετοχή μαθητών από τα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Μαραθώνιος Ανάγνωσης και απονομή βραβείων και επαίνων στους μαθητές που διακρίθηκαν στο Διαγωνισμό

4.Συμμετοχή  σε εκπαιδευτικά προγράμματα – μαθητικούς διαγωνισμούς

Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα του ΥΠΕΠΕΘ, της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατ. Θεσσαλονίκης, Μουσείων και άλλων πολιτιστικών φορέων (επιλογή)

Δημιουργία  Ομάδας Ρητορικής και συμμετοχή σε διασχολικούς αγώνες επιχειρηματολογίας και αντιλογίας (ΥΠΕΘ)

Συμμετοχή στο διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους (Σέρρες)

Συμμετοχή στο European School Radio

Συμμετοχή σε λογοτεχνικούς και καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς

5.Συνεργασία με εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς

Γραφείο Διασύνδεσης ΑΠΘ: Μέθοδοι  & Τεχνικές Διαχείρισης της Σταδιοδρομίας (Γ΄ Λυκείου)

Γνωριμία με τις σχολές του ΑΠΘ & ΠΑΜΑΚ (Γ΄ Λυκείου)

Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο: Η ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από τα κείμενα του Βαφόπουλου και του Ιωάννου ( συνδιοργάνωση με το Κ.Θ.Β.Ε.)

ΚΘΒΕ ( τμήμα Θεατρολογίας Α΄ τάξης και Όμιλοι Θεάτρου)

Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης

Δημοτική Βιβλιοθήκη

Σχολή Κινηματογράφου (συνεργασία με φοιτητές)

6.Πολιτιστικές εκδηλώσεις – δραστηριότητες  του σχολείου

Παραστάσεις των Ομίλων Θεάτρου και των Πειραματικών Μουσικών Συνόλων του σχολείου μας

Θεατρικό δρώμενο ευαισθητοποίησης σε θέματα περιβάλλοντος και φυσικών καταστροφών.

Γιορτή -Εκδηλώσεις Χριστουγέννων

Γιορτή αποφοίτησης

7. Αθλητισμός

Με βάση την Αερόβια Γύμναση και την Παιδαγωγική του χρόνου των εφήβων μαθητών προτείνεται δράση–συνδυασμό ποδηλασίας και φωτογραφίας.

Ε. ΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ

    Στόχοι

    Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

   Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σημαντικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά  προβλήματα

   Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών

   Προγραμματισμός Δράσεων:

  1. Συμμετοχή σε διεθνή προγράμματα (Διεθνής Αμνηστία, Unicef, Γιατροί χωρίς σύνορα, Γιατροί του Κόσμου)
  2. Συγκέντρωση τροφίμων τα Χριστούγεννα και το Πάσχα για το «Χαμόγελο του Παιδιού» και τη «Unicef/Unesco»
  3. Ενίσχυση του Χριστουγεννιάτικου Μπαζάρ του ορφανοτροφείου του Αγίου Στυλιανού
  4. Επίσκεψη της σχολικής χορωδίας στο Νοσοκομείο Παίδων «Γεννηματάς» για να τραγουδήσουν Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα
  5. Ενημέρωση των μαθητών για μέτρα περίθαλψης των αδέσποτων ζώων και προστασίας του αστικού περιβάλλοντος