Η Ιστορία του Σχολείου

Το 2ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε με Υπουργική Απόφαση to 1996 και μετονομάστηκε σε 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, σύμφωνα με την με αριθμ. 4692/12-06-2020 Υ.Α. (ΦΕΚ 111/12-06-2020, τεύχος Α΄), άρθρο 13, παρ. 2.

Βάσει του Ν.3966/2011, το σχολείο υπέβαλε το 2011 Φάκελο Αξιολόγησης, διεκδικώντας τον ορισμό του ως Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο και πράγματι κατατάχτηκε τέταρτο πανελλαδικά και ορίστηκε ως πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο.

Στο σχολείο σήμερα φοιτούν 155 μαθητές σε 6 τμήματα Γενικής Παιδείας.

Σύμφωνα με το Ν. 3966/2011, σκοπός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι:

  1. η εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν υψηλής ποιότητας παιδείας για όλους, που συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών,
  2. η προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα των Α.Ε.Ι., στη διδακτική των επί μέρους γνωστικών αντικειμένων, στον ψυχοπαιδαγωγικό τομέα, καθώς και στην οργάνωση, διοίκηση, αξιολόγηση και διαχείριση σχέσεων στο επίπεδο της σχολικής μονάδας,
  3. η εκπαίδευση με πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών και σπουδαστών Τμημάτων Α.Ε.Ι. και, ιδίως, Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Σχολών Θετικών Επιστημών και Φιλοσοφικών Σχολών, καθώς και των μεταπτυχιακών φοιτητών στις επιστήμες της εκπαίδευσης (αγωγής), σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα, καθώς και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, σε συνεργασία με τα Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π.,
  4. η υποστήριξη του στόχου της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αριστείας, με τη δημιουργία ομίλων, στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές από όλα τα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης, και η ανάδειξη, προώθηση και εκπαίδευση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες και ταλέντα αλλά και η υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και
  5. η πειραματική εφαρμογή ιδίως:
    1. προγραμμάτων σπουδών, αναλυτικών προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας,
    2. εκπαιδευτικού υλικού οποιασδήποτε μορφής,
    3. καινοτόμων διδακτικών πρακτικών,
    4. καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων,
    5. προγραμμάτων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων και
    6. νέων μοντέλων διοίκησης και λειτουργίας του σχολείου.